Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
4000110515   Curs d'Actualització per a l'Exercici de la Funció Directiva i el Lideratge Pedagògic
2018-2019   Curs. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   5/4/2019 - 14/6/2019 (60 hores) de 17:00h a 21:00h
   INS La Serreta
   c. Lepant, 1 (Rubí) 
  
Format   Presencial
Organització   Subdirecció general de la Funció Directiva i Lideratge Pedagògic
  
  
  
Tipus activitat   DIA1 Curs d'Actualització per a l'Exercici de la Funció Directiva i el Lideratge Pedagògic
  
Inscripció   25/03/2019 - 02/04/2019
  
Descripció i   Metodologia:   Per possibilitar l’assoliment d’uns estàndards de qualitat educativa ajustats a les necessitats de la nostra societat, en el marc del que ha de ser l’Educació del segle XXI, cal enfortir les direccions dels centres, posant en valor la funció de lideratge educatiu. Un lideratge que, des de l’autonomia de centre, possibiliti la reflexió pedagògica en el si dels equips docents, incentivi, reguli i acceleri processos de canvi orientats a la millora.
El Departament desenvolupa, a través d’aquest document, l’organització i els continguts del Curs d’actualització per a l’exercici de la funció directiva i el lideratge pedagògic que estan orientats a aconseguir una direcció que té al nucli de la seva acció la creació de condicions per a l’aprenentatge des d’una perspectiva d’equitat i inclusió. Per això, els objectius que orienten la programació volen contribuir a preparar
4/15
les direccions per a un marcat lideratge educatiu, distribuït, social, connectat i vinculat a la transformació i la
  
Objectius   a) Conèixer el model directiu i d’autonomia que emana de la Llei d’Educació de Catalunya i que es desplega en els Decrets d’Autonomia, de Direccions i de Provisió de llocs de treball.
b) Establir criteris per organitzar l’atenció educativa i garantir el canvi metodològic basat en el marc del Projecte Educatiu de Centre
c) Proporcionar eines per a la definició del lloc de treball docent, dels perfils professionals, de les eines de selecció en el marc del Projecte Educatiu de Centre. Desenvolupar les competències necessàries per a la gestió de persones
d) Conèixer el treball del director emmarcat en l’autonomia de centre, què vol ser director avui i el seu perfil professional, carrera professional. Impulsar l’ètica directiva de referència i el codi deontològic de la direcció.
e) Proporcionar eines per impulsar les accions necessàries entre la comunitat educativa per a la innovació de la pràctica educativa i generar el canvi metodològic necessari en funció del Projecte Educatiu de Centre
f) Desenvolupar el Projecte de Direcció com a projecte estratègic per a la millora dels resultats educatius en el marc del Projecte Educatiu de Centre
g) Facilitar accions per enfortir vincles del Projecte Educatiu de Centre amb els diferents agents de la comunitat educativa.
h) Proporcionar recursos per a la planificació estratègica i la gestió amb el sistema d’indicadors
i) Tenir capacitats per dissenyar organitzacions eficients per a l’aprenentatge en un clima de treball adequat.
j) Gestionar de manera efectiva la informació i la comunicació estratègica de centre
k) Facilitar el coneixement del marc normatiu de referència en matèria educativa i de procediment administratiu per a el bon exercici de les funcions directives i la presa de decisions
  
Continguts   Els continguts estan organitzats en 11 mòduls enfocats a l’assoliment dels objectius del curs i a dotar de les eines necessàries als futurs directors per tal d’assolir tant les competències específiques com les competències transversals necessàries per a exercir la funció directiva.
  
Avaluació   Tasques a realitzar:
a)Elaborar una programació dels primers dies no lectius del curs, aportarà un pes del 10% a la nota final.
b)Elaborar un treball pràctic en cada Mòdul, relacionat amb els continguts desenvolupats en la formació. Cada mòdul llevat del mòdul V aportarà el següent pes a la nota final.
•Mòdul I: 2,5%
•Mòdul II: 7,5%
•Mòdul VI: 10%
•Resta de mòduls: 5%
c) Elaborar un projecte de direcció, com a concreció del treball realitzat al mòdul V, aportarà un pes del 35% a la nota final.
  
Requisits de  certificació   Criteris d’avaluació:
a)Acreditar una assistència mínima del 80% en les sessions presencials del curs.
b)Realitzar totes les activitats indicades pel professorat i superar l’avaluació de tots els mòduls del curs
c)Lliurar totes les activitats en el termini fixat.
d)Superar cada mòdul amb una nota de cinc o superior
e)Obtenir la nota final, sobre 10, a partir de la mitjana ponderada de tots els treballs proposats.
f)Valorar la correcció formal del treball presentat, la claredat i l’argumentació; la coherència i l’adequació; la precisió en la presentació oral, i així mateix, la viabilitat pràctica de la proposta presentada
  
Persones  destinatàries   Persones que han exercit la funció directiva al llarg de la seva vida profesional docent.
  
E-mail   sefp_vall.educacio@gencat.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   divendres   05/04/2019   -   - 
 Sessió 2   -   -   -   - 
 Sessió 3   -   -   -   - 
 Sessió 4   -   -   -   - 
 Sessió 5   -   -   -   - 
 Sessió 6   -   -   -   - 
 Sessió 7   divendres   22/11/2019   -   - 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent